Det sundhedsfaglige tilsyn - der oprindeligt hed det risikobaserede tilsyn - finansieres ved, at alle behandlingssteder betaler et årligt gebyr. Og nu er det blevet tid til den årlige betaling. Derfor vil du på lige fod med alle de andre behandlingssteder, der er registrerede og omfattede af tilsynet, modtage en faktura i slutningen af maj.

Ordningen er bestemt i Sundhedsloven og størrelsen på gebyret afhænger af, hvilken kategori dit behandlingssted er registreret i, og hvilken omsætning du har. Du finder satserne for 2019-gebyret på www.stps.dk/gebyr.

Hvis der står forkerte oplysninger på din faktura, skal du opdatere oplysningerne via selvbetjeningsløsningen og efterfølgende tage kontakt til Styrelsen for Patientsikkerhed, hvis du ønsker en ny faktura. Find selvbetjeningsløsningen på www.stps.dk/registrering.

Du modtager fakturaen elektronisk til dit EAN-nummer, hvis du har opgivet sådan et, ellers blive den sendt til din virksomheds e-boks. Har dit behandlingssted ikke et CVR-nummer sendes fakturaen pr. mail.

Du kan læse mere om Styrelsen for Patientsikkerheds sundhedsfaglige tilsyn, registrering og gebyr på www.stps.dk/rbt.

Styrelsen kan kontaktes med spørgsmål på registrering@stps.dk eller på 72 28 67 00.

Det sundhedsfaglige tilsyn har fået nyt navn. Oprindeligt bar det titlen det risikobaserede tilsyn.
Det sundhedsfaglige tilsyn har fået nyt navn. Oprindeligt bar det titlen det risikobaserede tilsyn.