Af Tina Rønhøj/kommunikationskonsulent

Langt de fleste problemer med at hente henvisninger i den nye henvisningsportal, DNHF, skyldes forkerte eller manglende oplysninger i Sundhedsvæsenets Organisationsregister (SOR). Det kan enten være fejl i dit lokationsnummer, ydernummer eller cvr-nummer.

Hvis du har logget ind i SOR og har tjekket, at dine oplysninger er korrekte, og du stadig ikke kan hente henvisninger, kan du sende en mail til supporten på dk.dnhf-support@cgi.com. Her skal du skrive ’Nødregistrering’ i emnefeltet, så du får hurtig hjælp.

Hvis dine problemer skyldes fejl i lokationsnummer, ydernummer eller cvr-nummer, vil du kunne få en midlertidig nødadgang, så du kan hente henvisninger, indtil din profil fungerer, som den skal.

Du kan behandle patienter som planlagt, indtil du har fået adgang til DNHF og kan hente henvisninger. Danske Regioner har givet grønt lys til, at du kan tage nyhenviste patienters ord for, at de har fået en henvisning fra lægen. Læs Problemer med DNHF: Sådan gør du.

Du kan eventuelt oprette en fil med en liste over de patienter, som du skal afregne for, når du får mulighed for det. Fristen for at afregne for november er den 3. december 2020.

 

27. november 2020

Send en mail til supporten med 'nødregistrering' i emnefeltet, hvis du stadig ikke kan hente henvisninger i DNHF. Foto: IstockPhoto
Send en mail til supporten med 'nødregistrering' i emnefeltet, hvis du stadig ikke kan hente henvisninger i DNHF. Foto: IstockPhoto

DNHF support

Send en mail til CGI Danmark A/S, hvis du har brug for support: dk.dnhf-support@cgi.com.

Undlad at ringe til dem lige nu, da supporten ikke kan følge med.